Træningslog

Siden er opdateret: nov. 2019

Følg min træningslog på Strava

Diverse tidligere opdateringer:

Uge 2 – total Tid: 

Uge 1 – total 48/0/5/24/ Tid 11timer
Løb, 48 km, 4t34min
Cykling: 0
MTB: 5 (punktering…)
Kajak: 24 km 3t15min
Trappe: 0
Yoga: 2t

Uge planer – detaljer 2015

Ugenr, Km, Navn, anden TR., – længste pas, andet
Uge 35-37
35 rolig uge
36 200+ mange ture
37 130 intensiv
Uge 34
34 125 rolig uge sluttende med 100km
Uge 30-33
33 120 intensiv sluttende med ultracup
32 200+
31 135
30 200+
Uge 28-29
#29 rolig 150. Ferie i Italien fra onsdag. Plan: m 27, ti 12, o 15, to 25, fr 25, lø 2×20, sø 5.
Log: ma 29, ti cyk 70, on 24, 
28 rest. ingen plan. (Y,97km) Fin uge, søndagens marathon blev knap så intenst, da jeg ved halv kunne mærke jeg bare ikke var forberedt godt nok og derfor ikke kom under 3t. Lidt øm var jeg dog og skal nok ikke give den maks gas men nogle km på kontoen er ikke ringe.
Uge 21-27
Opbygning mod marathon 5. juli
26 100km
25 121km
24 69km
23 95km
22 139km
21 77km
Uge 18-20
restitution efter Bornholm 100 miles
20
19
18
Uge 13-17 opbygning 100miles uge 18-20 rest. (udført)
13 restitution, ingen planer (Y,T, 36km). Fin rolig restitution, passer på mig selv og trapper roligt op efter Trail de Paris. Mange småture.
14 90km, mange korte ture først på ugen, (109km). Torsdag 2t+ hm træning, søndag 50km roligt på øhavsstien. Fin uge med daglige (1-2) ture op til 15km, ugen er justeret da ingen vil med på 50 søndag, det er derfor blevet lidt flere km i løbet af ugen samt noget mere intenst. Torsdag og fredag med 2 ture på 550hm lørdag med en del tempo træning og søndag 30km rolig trail. Føler fin restitution og klar til et par hårdere uger.
15 60 + intensitet + hm T, ma 3, ti 7 (4:15), on 7 rolig, to T, fr 15 (4.15), lø 5x1000m, sø 30 roligt (T,Y, 82km)
Fin uge – lidt for lidt tid, men fik lagt lidt tempo ind og en masse smÃ¥ture. Sluttede ugen af med knap 3t og 650hm og føler mig klar til en hÃ¥rd uge med bÃ¥de hm og masser af tid i løbeskoene. Planen er 20t træning (løb) fra søndag (12. april) til lørdag, incl trapper og hm træning i bl.a. grusgrav, derfor tidsstyret og ikke km.
16 150/20t udholdenhed, ma 15+5+5, ti 15, on 3+17+17, to  T 15+15, fr 15+5+5, lø 30, sø 20 + 20
Ma 14+7+11, ti 10+5+5, Y, on 18+17, to 10+20, fr 18+5+6, lø 30 (cyk 1:20), sø
Ugebeskrivelse 3 uger før 100miles på Hammeren
Sjov “lille” uge med indpasning af løbepas pÃ¥ alle tænkelige mÃ¥der, derfor lige en kort beskrivelse til inspiration, fra søndag 12-lørdag den 18. blev det til 23t træning incl. yoga og kort cykeltur, 200km løb med 2500hm. Mandag tidlig op 4:50 15km løb med hunden, hjem div. morgenhygge med familien for derefter at løbe pÃ¥ arbejde (5km) og hjem igen med lidt omvej og et par bakker og forbi og handle. 2,5km aftentur med hunden kl. 22. Tirsdag 10km morgenløb (kl. 5) til toget til Middelfart og temadag om arbejdsskader og jura (mÃ¥ske en dÃ¥rlig idé at stÃ¥ monster tidligt op…) løb hjem fra toget. Ville have løbet fra Steenstrup (17km) men tiden var ikke til det. Kl. 19-20:30 yoga – kunne desværre ikke nÃ¥ at løbe frem og tilbage 5km. Onsdag tidligt op, løb til Steenstrup og toget til arbejde. Eftermiddag løb hjem igen + forbi og handle. Torsdag blev det til 10km morgen og 20km om eftermiddagen med lidt hm pÃ¥. Fredag, igen op tidligt og 18km + 5km til og fra arbejde i Svendborg. Lørdag 30km morgentur pÃ¥ Øhavsstien med hunden roligt 15 ud og lidt tempo hjemad – herlig morgen, mærkede træthed men løb mig ligesom varm. Søndag en kort rolig tur, sÃ¥ nu stÃ¥r det pÃ¥ et par dage roligt, herefter lidt trapper og anden intensitet uden maksbelastning – sidste regulære træningspas er 5 dage før Hammeren.
Uge 16 facts:
Hm: 1935
Tid træning: 17:35 + y 1:30 + 1:20 MTB
Samlet km: 176
17 90 intensitet + hm. ma 3+5+5 T, Ti 5+5 T , on 17+5, to 25rolig, lø 20 (5×1000), sø 12rolig. Fin lidt roligere uge end planlagt bÃ¥de pga. tid og bare generel forsigtighed. Fik dog løbet nogle effektive fokus pas med tempo og hm og det blev samlet til ca 80km løb + yoga og lidt trapper.
#18 200 Ma 7, Ti 2×5, on 5, to 3 + 3 K 100miles 1. maj Hammertrail Bornholm
ma, 5+8, 5+5,
19 ? Rest
20 60 rest
21 45 tempo
Uge 2 – 12 basis opbygning plan og (udført)
2 70km, Y,T, – 42km Holeskov M. (Y,T,60km)
3 60km, Y,T, – 20km, ti 5, ons. 7, tors 2×5, fre 15, lø 3, sø 20 (Y,T,58km)
4 90km, Y,T, – 20km, rolig uge ti 10, on 18, to 12, fr 6, lø 200km). HÃ¥rd weekend hvor træningen tog overhÃ¥nd med ca 90km, herlig afslutning med 32km pÃ¥ øhavsstien. Hvilepuls søndag morgen 43. Bedre end ventet, tyder dels pÃ¥ god restitution, dels pÃ¥ fremgang i forhold til dec. hvor hvilepuls mÃ¥ltes til 46.
5 110km LSD, Y,T, – 50, 1. Feb 50km. ti 3+2×5, on 17, to 20, lø 10, sø 50 Øhavsstien 6:00min/km (Y,T, 112km) Rigtig hÃ¥rd uge og ikke helt restitueret efter weeekenden. Tempo onsdag 17km og intensitet pÃ¥ trapper torsdag. Ugen sluttede med 50km trail pÃ¥ øhavsstien med Steenberg, incl. billedpauser og div 5t og 5min. Nu venter en rolig uge inden uge 7 med masser af distance. Glæder mig og er top motiveret, længe siden det har været sÃ¥dan 🙂 – fedt.
6 40km Rest. + cykling/MTB, svøm, 2xY, ma 3, ti 3 Y, on 2×5, to Y 3, fr 2×5, lø 11, søndag cykle. (Y, 2t MTB, 46). Fin rolig uge, følte mig relativt hurtigt frisk, men har holdt godt igen pÃ¥ trods af lidt flere km end plan og knap sÃ¥ meget ro pÃ¥ turene. Lidt øm i ben efter yoga torsdag – dog ingen pÃ¥virkning ifht. løb. Afsluttede ugen med en 2timers tur pÃ¥ MTB, sÃ¥ fedt 
7 150+km, LSD, ma 24 , ti 25, on 25, to 25, fr 15, lø 3 og Sø 40km Øhavsstien. (182km) Rigtig god uge med flere km end meget længe og fyldt med overskud og energi. Ferie i Sverige med “SkÃ¥neleden” i baghaven mandag til fredag. NÃ¥ede 23km mandag morgen inden vi kørte, gode ben og masser af energi efter en restitutionsuge. Tirsdag tjekkede jeg terrænet af og besluttede mig for en længere a-b tur onsdag (46km). Turen var trail i roligt tempo og følte pÃ¥ ingen mÃ¥der træthed torsdag hvor jeg dog valgte rolige 8km med indlagte yogaøvelser. Fredag morgen havde jeg sÃ¥ udset til lidt pandelampetrail i godt tempo, 19km med godt en time med god intensitet. Lørdag blev det til en rolig 9km med Luna for at være klar til en ekstra lang tur søndag. 59km pÃ¥ øhavsstien med vand, mudder og i rigtig godt selvskab. Hvilken afslutning pÃ¥ en super LSD uge med 182km løb hvoraf det meste var trail. Se lidt billeder nedenfor. 
8 85km, I, Y,T, 20km. Ma 3, ti 10, on 17+5, to 2×5, fr 15, lø 20, sø 5 (Y,T,65) Tænker her mandag morgen at det mÃ¥ske skal være lidt roligere uge… 🙂 justeret forslag 65km (ti): ti 3, on 2×7, to Y 2×5, fr 17, sø 20. Restituerede fint i løbet af ugen med tilpas travlhed var det ogsÃ¥ svært at fÃ¥ løbet mere… En time pÃ¥ trapper fredag og 2,5t bakketræning 760hm søndag, sidder dog noget i benene. Føler mig godt tilpas. 
9 90km, Y,T, 42,2km. Ma 2×5, ti T,Y 17+5, on 2×5, to T 2×5, fr 5, lø Thy trail M (2xT, 73) Ugen startede med lidt træthed og totalt snot, mÃ¥tte bl.a. springe yogaen over, Grrrr …  kom mig stille og roligt og var lørdag morgen klar til marathon i Thy. Virkelig fed oplevelse med pænt hÃ¥rd trail i sand og vand til livet visse steder. 3.34.45 pÃ¥ en 13. plads, alt i alt en god oplevelse hvor jeg pÃ¥ 2. halvdel løb med fint overskud og tilbage i vanlig stil kunne hente lidt placeringer. Hygge med Annedorthe og Thomas Anndersen
10 90, Y, 16km, mange pas. (Y, 43). Puha… det viste sig jeg var noget mere pÃ¥virket (læs: smadret) af Thy Trail Marathon end jeg havde planlagt og hÃ¥bet pÃ¥. Gav mig da ogsÃ¥ 95%. Her søndag føler jeg ok ben igen, men skal nok være lidt pÃ¥passelig. Min plan er en del højdemeter frem for distance den næste uge og fokusere pÃ¥ intensitet frem for km.
11 90km, I, Y,T, 3×15+6×7,5km (95km mange pas, 4xT 1230hm, 2xY) Fin uge der startede lidt forsigtigt følte mig ikke helt restitueret… bestemte mig for mange pas og smÃ¥ ture pÃ¥ trapper og følte mig efterhÃ¥nden klar. Søndag blev det til 26km pÃ¥ øhavstien med en masse smÃ¥ intervaller. nu venter en rolig uge med 80km til Paris og op i Tour de Eiffel lørdag med Steenberg, Andersen og Leon.
12 110km, Y, ECO Trail d Paris (102km, 1600hm) travl uge med mange få pas frem til lørdag. Konkurrence har fået egen beskrivelse.
 
Symboler
K=konkurrence, rolig uge med nedtrapning og konkurrence
LSD=Long Slow Distance, 5:45min/km og langsommere mange km både distance og antal pas
I=Intensiv træning væsentlig del af træning +80% af max
Rest. = restitution, evt anden sport, løb reduceret til kortere og langsomme ture
Y=yoga
T=trapper

Februar opsummering

Løb: 429km, 42½t, 4755hm
trappe: 6pas, 3t, 1300hm
Yoga: 2½t

Januar opsummering:

Løb: 337km, 32t, 3523hm
Trappe: 3,5t, 1150hm
Yoga: 6,5t
image  image  image  image  image  image  image  image  image  image

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *